About Me

Η φωτογραφία μου
Θεσ/νίκη, Greece
...είμαι εδώ κι αντέχω...κι ας φυσάει από παντού !!!!

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

καταμέτρηση υπομονής…

…το να συναλλάσσεται κανείς με το κοινό δεν είναι και εύκολο, ειδικά στις δημόσιες υπηρεσίες όπου εξαιτίας της απίστευτης γραφειοκρατίας, αιτήσεις για το παραμικρό, πρωτόκολλα, υπογραφές και σφραγίδες, το κοινό προσέρχεται προκατειλημμένο (πώς να μην είναι) και φοβισμένο για τις εκπλήξεις που το περιμένουν. Από την άλλη η δουλειά των υπαλλήλων είναι μια ρουτίνα που με λίγη προσοχή δεν χρειάζεται να είναι κανείς και φωστήρας για να την εκτελέσει !!!  Χωρίς να έχω πείρα δημοσίου υπαλλήλου, έτυχε να θητεύσω για  ένα οκτάμηνο σε δημόσια υπηρεσία και πραγματικά  σοκαρίστηκα με τον τρόπο που αυτές λειτουργούν. Η κεντρική ιδέα με λίγα λόγια είναι, αίτηση – πρωτόκολλο - υπογραφή, ο υπάλληλος έχει το πάνω χέρι, βαριέμαι να εξηγώ όλη μέρα τα ίδια πράγματα, δεν είμαι υπεύθυνος εγώ  !!!
Σε αντίθετη κατεύθυνση στον ιδιωτικό τομέα η κεντρική ιδέα είναι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, ευγένεια, χαμόγελο, υπομονή και ψυχραιμία.  Εδώ το κοινό αλλάζει συμπεριφορά και ενίοτε βγάζει το άχτι του, όχι αυτό, εκείνο, αυτό είναι ακριβό κάτι πιο φτηνό, αχ βιάζομαι δεν μπορείτε να κάνετε πιο γρήγορα …Δεν μπορείς να φανταστείς τι βίτσια βγάζει ο κόσμος !!!  Το ύφος με τον παρά μου και την μαγκιά μου το ξέρεις ??? Καλά κυρά μου και λίγη ευγένεια δεν βλάπτει !!!  Αυτή είναι η δουλειά, γνωρίζεις από την αρχή τους κανόνες και  την εκτελείς χωρίς να δείξεις στον άλλο την παραμικρή δυσαρέσκεια ή κούραση απέναντι ακόμα και στον πιο τρελό του παραλογισμό…
Ήρθε λοιπόν η ώρα η κακιά να χρειαστώ μια καταμέτρηση ενσήμων από το ΙΚΑ….. είμαι σίγουρη ότι εδώ έσκασες χαμόγελο στραβό …. ναι ??????
Εγώ ανατριχιάζω και μόνο στην ιδέα, αλλά αυτές τις κακοτοπιές δεν μπορείς να τις αποφύγεις !!!  Το συγκεκριμένο ΙΚΑ έχει δύο φρούτα στο Μητρώο ….τροπικά !!!
Έχουν ύφος εκατό καρδιναλίων, μιλάνε απότομα, βαράνε τα κουδούνια για την σειρά, 5 νούμερα σε κλάσματα δευτερολέπτων κι όταν μαζεύονται οι δικαιούχοι με τα χαρτάκια στο χέρι γίνεται ένα μπέρδεμα απίστευτο ! Το 190 κύριε γράφει ο πίνακας, μα καλά της λέει ο άνθρωπος εγώ έχω 188 και πάτησες το κουδούνι τόσο γρήγορα που ούτε γατόπαρδος δεν προλάβαινε να φτάσει….. σηκώνει τους ώμους με μια απάθεια και συνεχίζει την δουλειά της , μένει ο άνθρωπος με το χαρτί στο χέρι μη ξέροντας τώρα τι να κάνει, την έχασε την σειρά του,  να περιμένει,  να πάει στην δίπλα ??? Άσε που δεν θέλουν ούτε να πλησιάζεις κοντά … ααααα και βέβαια απαιτούν απόλυτη σιωπή για να συμπληρώσουν απλές φόρμες στον υπολογιστή λες και αποσυνδέουν βόμβες υδρογόνου !!!! Εγώ δε τι άκουσα που στην αίτηση δεν έγραψα το ΑΜΑ αλλά το ΑΜΚΑ, μόνο που δεν έβγαλε βέργα να με δείρει … τι στην ευχή στήθηκα στην ουρά σαν το γαϊδούρι για να βγάλω το ΑΜΚΑ δεν έχω καταλάβει ακόμα και βέβαια πώς τόλμησα και δεν έχω μάθει ακόμα να ξεχωρίζω το ΑΜΑ από το ΑΜΚΑ  πώς ?????
Μια κοπελιά δίπλα κουνώντας το κεφάλι μονολογούσε … μα κανείς δεν  καταγγέλλει αυτή την συμπεριφορά  !!! Αχ καημένο κορίτσι, μικρό και άβγαλτο, σε ποιόν να το καταγγείλεις, αφού η χειρότερη από τις δύο είναι η προϊσταμένη, δεν σε βρίζουν άλλωστε και βγαίνεις από κει νιώθοντας επιπλέον ανόητος !!!
Τόσα χρόνια και μετά από τόσους εκσυγχρονισμούς έχω να προτείνω κάτι που ίσως βοηθήσει, δεν τους κάνετε ένα καλό κλύσμα μια φορά την βδομάδα μπας και ξεξυνίσουν να γλιτώσει και ο κόσμος από την νευροπίεση ?????

21 σχόλια:

magda είπε...

Μ έχεις θυμώσει τόσο πολύ, που αν ήμουν εκεί, θ αντιδρούσα με αναφορά...
Ανεπίτρεπτο είναι...
Όμως, δεν ξέρω αν σου έτυχε, αλλά υπάρχουν και πωλήτριες αδιάφορες έως και αγενείς.
Εγώ πιστεύω ότι είναι θέμα παιδείας κάθε ατόμου.
Φιλάκια

effie... είπε...

Μάγδα θα συμφωνήσω οτι είναι θέμα παιδείας του κάθε ατόμου δεν μου αρέσει να γενικεύω σε καμιά περίπτωση, είναι λίγα τα περιστατικά τόσο ακραίων συμπεριφορών, αυτές είναι το κάτι άλλο !!! Η διαφορά είναι οτι στον ιδιωτικό τομέα αν δεν κάνεις τη δουλειά σου όπως πρέπει απλά φεύγεις !!! Ηθελα να τονίσω την διαφορά :-)

καλημέρα είπε...

Αυτες τις μερες για διαφορες υποθεσεις, κυρίως προσπαθώντας να συγκεντρώσω όσα χαρτια χρειάζονται για το πρόγραμμα "εξοικονομώ κατ οικον" (μεγαλη ιστορία, και αρκούντως αμαρτωλή υποψιάζομαι πλέον, αυτό το πρόγραμμα, τι να σου λέω...), κάτι αλλαγες που θελω να κανω στη ΔΕΗ, και διαφορα αλλα, έχω περασει ώρες ατελειωτες σε ουρες και γκισε υπηρεσιών. Ήμουν μαλλον τυχερή κι έπεφτα σε υπαλλήλους που πραγματικά προσπαθούσαν να με βοηθήσουν, αλλα το χαλι των υπηρεσιών μας, η ανοργανωσιά, η ανυπαρξία ψηφιακής αρχειοθετησης, δε λεγεται. Υπαρχουν σίγουρα υπαλληλοι στον μακαριο κόσμο της καρακοσμάρας τους, αμα πεσεις σε αυτούς κλάφτα... Και υπαρχουν και τα αλλα φρούτα που αναφερεις, κατι κομπλεξικοί, ξινομυζηθρενιοι - συγγνώμη ξινομυζήθρα μου!- τύποι (συγγνώμη που θα το πω αλλα άντρες ήταν αυτοί που "καμαρωσα" τη συμπεριφορα τους) που όσα δεν μπορούν να πουν στη γυναίκα τους τα λενε στην υπαλληλο (που τη βλεπω να δουλευει και να τους εξυπηρετεί) της ΔΕΗ, της πολεοδομίας, του σούπερ μάρκετ, όπου βρουν οι άχρηστοι. Ετσι μου 'ρχεται να μπλουφλίσω κανεναν τους καμιά φορά. Μην το κανω καμια ώρα και δεν ξερουν από πού τους έρχεται. Α στα διάλα...

effie... είπε...

Αχ Καλημέρα μου έμπλεξες !!! Εδώ χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα ... Νόμοι παρα νόμοι γραφειοκρατεία, ακόμα και οι υπάλληλοι τα χάνουν ... Με ενοχλούν πολύ οι αγενείς .Αρκετές φορές διατηρώ την ψυχραιμία μου και σκέφτομαι οτι κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι ότι πρέπει για χαρακτήρες κόμικ, καταδικασμένους σε αιώνιο μπούφλισμα που λές κι εσύ χαχαχα !!! Καλό κουράγιο νομίζω χτύπησα φλέβα με την σημερινή ανάρτηση !!!
φιλιά και κάνε και μερικές ασκήσεις αναπνοής βοηθούν, το έχω δοκιμάσει :-)

Athens Girl είπε...

Πόση υπομονή πια ...
Αντίθετα:
(στον ιδιωτικό τομέα)
Απονέμω παράσημο σε παχουλή ταμία του Μαρινόπουλου στην Δροσόπουλου, είχε τεράστιο χαμόγελο και καλημέριζε όλους τους πελάτες, στις γυναίκες πελάτες μάλιστα πρόσθετε και ένα ΄χρυσή’ μου ή ‘γλυκιά’ μου μετά την καλημέρα...

caeser είπε...

Μετά απο χρόνια στο ..."κουρμπέτι" του πάγκου και της ατελείωτης ουράς, και μετά απο ...ούτε και γω θυμάμαι πόσους καυγάδες με τους δημόσιους τεμπέληδες, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι σε παρόμοιες καταστάσεις, αν το ρίξεις στη πλάκα και το διασκεδάσεις και το παίξεις και λίγο ..."ούφο" (κάνοντάς τους να νομίσουν οτι σε "σώζουν", αν σου δώσουν μια πληροφορία, που ούτως ή άλλως είναι η δουλειά τους!) απλά κάνεις τη δουλειά σου και φεύγεις το συντομότερο δυνατό, αλλά το κυριότερο, φεύγεις με τα νεύρα σου σε καταστολή ή τουλάχιστον υπό έλεγχο!
Τελευταίο περιστατικό: Εφορία. Μητρώο. Ήθελα ότι πιο απλό μπορεί να υπάρξει: Τον "κλειδάριθμο" για την online δήλωση. Όσοι υποβάλουν ήδη την δήλωσή τους ηλεκρονικά, χρειάζεται να βάλουν 1-2 υπογραφές, παίρνουν επι τόπου το χαρτί (εκτυπωμένο στον εκτυπωτή που είναι δίπλα στον υπάλληλο) και ...τέλος!
Πήγα στο γκισέ που ήταν εντελώς άδειος. (Έκπληξη!) Περίμενα την υπάλληλο περίπου 5 λεπτά, αφού δεν ήταν εκεί (απολύτως φυσιολογικό!) Κάποια στιγμή εμφανίζεται μια ...γιαγιά (φρούτο ..."παραγινομένο", και όχι μόνο "τροπικό"!), που μάλλον φέτος ή αν όχι φέτος, την επόμενη χρονιά πρέπει να βγαίνει στη σύνταξη... οπωσδήποτε! (70αρα φαινόταν ...άνετα, αν και σίγουρα θα ήταν αρκετά μικρότερη, αφού δούλευε ακόμα...).
Όλες οι κινήσεις που έκανε για να ετοιμαστεί και να με "εξυπηρετήσει" ήταν κυριολεκτικά σε slow motion... Πιο αργά δεν γινόταν! Και αφού περίμενα μερικά βασανιστικά ακόμα λεπτά να ετοιμαστεί και νόμιζα ότι ήταν έτοιμη, έβγαλε μια κρέμα, την άπλωσε στα ζαρωμένα χέρια της και άρχισε να αλοίφεται! Δε πίστευα στα μάτια μου... Πλησιάζω κοντά και της λέω χαμογελώντας... "Τώρα καταλαβαίνω γιατί διατηρείστε τόσο νέα και φρέσκια! Προσέχετε τον εαυτό σας!" ...Ε...αυτό ήταν! Ένα τεράστιο χαμόγελο απλώθηκε στο πρόσωπό της και σε ...2 λεπτά είχα τελειώσει! :-)

effie... είπε...

Athens Girl, μπράβο για το παράσημο, νομίζω οτι η δουλειά στο σούπερ είναι πολύ ζόρικη !!!

effie... είπε...

Caeser,τι καταφερτζής είσαι εσύ παιδάκι μου !!! έχεις απόλυτο δίκιο όμως όλοι οι άνθρωποι έχουν το κουμπί τους, πρέπει να μας κάνεις μερικά ιδιαίτερα μαθήματα !
Πάντος σήμερα θα ξαναπάω να πάρω την καταμέτρηση και θα το προσπαθήσω, ελπίζω να μην με μετατρέψει σε βάτραχο από τα νεύρα της χαχαχα και να πιάσει το κόλπο ... Καλημέρα :-)

Jolly είπε...

Κοριτσάκι η υπομονή είναι το μεσαίο όνομα όλων των Ελλήνων μόνο που κάποιοι το ξεχνάνε τελείως όπως επίσης και το δεύτερο επίθετο την ευγένεια.......Καλό κουράγιο!!!

Κική Κωνσταντίνου είπε...

πω πω όντως ειναι περιεργα στις δημοσιες υπηρεσιες αν και πιστευω πως φταινε οι ανθρωποι και οχι η υπηρεσια.

αν αυτη η κυρια ηταν ξινη θα ηταν ξινη σε οποιο ποστο και θεση εργασιας να ηταν.

αστα να πανε....

ΜΑΡΙΒΙΛΗ ΤΣΟΛΑΚΟΥ είπε...

Νομίζω πως μόνο στην Ελλαδα μας γινονται αυτά σωστά;;;
Η κατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα.
Τιποτα δεν πρόκειτε ν'αλλαξει σε τούτο τον τόπο:-(

caeser είπε...

Έλα... πες μας τα νέα!
Σε μεταμόρφωσε σε βάτραχο τελικά ή τη γλύτωσες:-)

effie... είπε...

...την γλίτωσα !!!! είμαι ακόμα άνθρωπος yes

leondokardos είπε...

Θα διαφωνήσω λίγο μαζί σου. Καταρχήν να πω οτι παντού και πάντοτε, σε κάθε τάξη, θα υπάρχουν οι κακοί και οι καλή και δε πρέπει να γενικεύουμε. Έτσι και στο ΙΚΑ απόπου και εγώ έχω παράπονα, βρήκα υπαλλήλους άριστους να με κατευθύνουν.
Πριν λίγα χρόνια γνώρισα απο πάρα πολύ κοντά το Δημόσιο. Είχα τη γνώμη όπως σχεδόν όλοι μας οτι οι δημόσιοι είναι τεμπέλιδες κτλ. Σε διαβεβαιώ οτι άλλαξα γνώμη. Είδα υπαλλήλους να γνωρίζουν άριστα τη δουλειά τους, ευγενικούς και εξυπηρετικούς, να διευκολύνουν τους πολίτες και να δουλεύουν πάρα πολύ.
Για όλα τα άλλα κακά να ελπίζουμε ότι σιγά σιγά θα διορθωθούν, τι άλλο να πω!!

caeser είπε...

Ωραία! Μπράβο Effie!
Αν κάνεις υπομονή (στο ΙΚΑ) και όνειρα (να μη γίνεις βάτραχος)... παραμένεις άνθρωπος! :-)

Dennis Kontarinis είπε...

Αγαπητή μου Effie
Η γραφειοκρατία στην Ελλάδα είναι μια μεγάλη πληγή. Την είχα πληρώσει σε κ΄λαποια από τις επισκέψεις μου στην Ελλάδα όταν χρειάστηκε να τακτοποιήσω κάποιες εκκρεμότητες με το σπίτι μας. Τελικά έχασα τον μισό χρόνο από την παραπονή μου στην Ελλάδα και δεν κατάφερα να τελειώσω.
Σήμερα κάποιος φίλος μου έστειλε ένα βίντεο με τίτλο "Ο Χάρρυ Κλυν σε δημόσια υπηρεσία. ¨οπου αφού ο υπάλληλος τον ταλαιπωρεί ώρες με τα δικαιολογητικά που του ζητάει ( και ο Χάρρυ τα έχει όλα) τελικ΄λα του λέει.
Συγνώμη αλλά η ώρα είναι μία και μισή. Σχολάω Ελάτε αύριο.
Νάσαι καλά
Ντένης

effie... είπε...

...έλειψα μια μέρα να'μαι πάλι...
@ caeser, γέλασα με την εξίσωση σου τα είπα και στο mail ευχαριστώ! :-)
@ Denni χαίρομαι που σε ξαναβλέπω και είσαι καλά :-)
@ Leondokarde, δεν γενικεύω καθόλου, απλά περιγράφω ένα περιστατικό σε συγκεκριμένο ΙΚΑ με συγκεκριμένους υπαλλήλους τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο...

moments collector είπε...

Στην Ελλάδα μόνο τα συναντάς αυτά...αλλά κι εμείς δεν κάνουμε τίποτα γι'αυτό.Τους αφήνουμε να είναι στα γραφεία,τους πληρώνουμε και τα ακούμε....φταίμε όλοι μας....

Ελένη Λιντζαροπούλου ΙΙ είπε...

αν σου πω ρε παιδί μου ότι το κλύσμα δεν το είχα σκεφτεί... τι θα πεις;

βέβαια το ζαχαρένιο μου μυαλό είχε περάσει σε πιο kinky σκέψεις… που δεν θα τις αναφέρω, εννοούνται

πιο απόλυτο δίκιο δεν υπάρχει και στο λέω εγώ που εργάζομαι για τον Δημόσιο (και όχι στον Δημόσιο) Τομέα

κάθε μέρα θέλω να παίρνω μια συναδελφική ξυλάρα και να αρχίζω να κοπανάω κόσμο (ας με συγχωρήσουν οι λίγοι ξεχωριστοί)

νομίζω όμως ότι αύριο θα εμφανιστώ με κλύσμα

ειρήσθω εν παρόδω… πολύ αρμόζουν τα cartoon στην ανάρτηση

καλώς σε βρήκα

effie... είπε...

...γειά σου zaxari axni καλώς ήρθες, εσύ τα ξέρεις καλύτερα, και τα καλά και τα στραβά !!! έχεις κάποιο σύνδεσμο ? γιατί δεν φαίνεται, αν ναι πες μου για να σε παρακολουθήσω κι εγώ !!! ελπίζω να τα λέμε :-)

Ελένη Λιντζαροπούλου ΙΙ είπε...

http://zaxariaxni1.blogspot.com/

effie καλώς να έρθεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

έγινα και top